4 Kuud Vaikust – Ons Miskit Toimunud Ka?

Juhõissa!  Nii ta on – viimase üllitise antud blogis tegin november 2018 lõpus. Möödas on 4 kuud ja mõned päevad peale.  Mainin kohe ka ära, et väga armas oli oma blogi kommentaarumist, kirjakastist või siis hoopis kellegi teise teise blogist lugeda, et olen mõnel inimesel endiselt ikka meeles. Teen kraapsu ja tänan teid!

Tõsiasi on küll ka see, et pärast käesolevat postitust saab blogis tõenäoliselt jälle mõnda aega vaikus olema. Otsustasin aga antud postituse kirja panna, et anda vanadele lugejatele-huvilistele ülevaade vahepeal toimunu osas.  Samuti loodan, et võibolla saab ka mõni uus lugeja inspiratsiooni, et oma teekonda alustada ja/või jätkata.

Mina ise ei ole ketse varna visanud ja liigun tugevalt oma eesmärkide poole. Järgnevalt siis aga püüangi anda ülevaate – mis on vahepael toimunud?

Isapuhkus

Olen endiselt isapuhkusel. Praeguseks on juba 6 kuud täis tiksunud, mil ma palgatööd teinud pole.  Ning teate mis – lapsepuhkusele minek on vist üks parimaid otsuseid, mis ma teinud olen.

Jäime algusesest peale abikaasaga mõlemad koduseks ning see on andnud võimaluse väga paindlikult koos aega veeta ning olla aktiivselt lapse kasvamise / kasvatamise juures. Põhikoormuse lapse kasvatamisel on siiski aga saanud abikaasa, sest mina olen tööpäevadel valdava aja veetnud ikkagi kodust eemal tööd tehes. Antud juhul siis aga tehes tööd iseeendale.

Vaba töögraafik võimaldab aga seda, et roteerime ülepäeviti hommikusi titega ärkamisi ning teine pool saab oma hommikul magada nii kaua kui tahab ja ennast välja puhata.  Titega arsti juures käimised, isiklikud toimetamised, vaba aja veetmine – kõikide tegevuste planeerimisel saame olla stressivabad ning teineteise suhtes arvestavad.

Perekonnast sõltumatult sain ma aga isapuhkusel olles aru, kui sügavale mugavustsooni olin ma ennast varasemalt tööalaselt matnud ning kuidas ma sõna otseses mõttes iseendale valetasin.

Pealtnäha oli tegelikult kõik hästi – vaheldusrikas ja väljakutsuv töö, toredad töökaaslased, korralik teenistus, arenguvõimalused. Ei olnud nagu mitte millegi üle kurta – mul oli ja on super tööandja. Kõige olulisem aga mis paraku puudu oli – minu enda sisemine tahe ja motivatsioon.

Ma vegeteerisin varem omandatud teadmiste peal, tegin täpselt nii palju kui vaja ja sellest piisas, et minuga oldi tööalaselt rahul. Ma ei suutnud aga ennast tegudele ja arengule utsitada ja mul oli tööpäevade vältel tihti igav.  See ei olnud hea mulle endale ja teisalt oli ebaaus ka tööandja suhtes.

Praeguseks olen ma otsustanud, et samasse kohta palgatööle ma enam tagasi ei lähe ning jätkan oma teekonda teisi radu pidi. Sellest lähemalt järgnevalt.

Ettevõtte loomine

Jah, daamid ja härrad. Võin nüüd uhkusega oma FB lehele CEO märke külge pookida ja vähemalt oma mõtteis laia lehte mängida. Nali naljaks, kuid ettevõtte asutamine ja ka edasine tegutsemine on tegelikult olnud väga lihtne.  Asi  tundub alustades keerulisem kui see päriselt on ja seda kartust tuleb hävitada tegutsemisega. Ise lugesin ma netiavarustes oleva info (Pilvepüroo, Rahafoorum, Kristi Saare, …) läbi ja hakkasin praktiliste tegevustega pihta. Piisas täielikult ja kõik loksus kiiresti ise paika. Seega kel mõte ja tahtmine ettevõtlusega alustada  – ärge juriidilist poolt väga kartke ja hakake lihtsalt pihta.

Mida ettevõte teeb? 

Kes mäletab minu varasemaid postitusi, siis olin 2018 suvest õppimas-tegutsemas affiliate maailmas. Ärimudel oli järgnev – ostan meediaplatvormide kaudu reklaampinda selleks, et reklaamida teiste tooteid (läbi pakkumisi koondatavate affiliate networkide ning ettevõtted, kes pakuvad otse oma affiliate programmi).

Loodud ettevõtte üks põhisuund on endiselt affiliate marketing. Küll aga tegin 2018 detsembris põhimõttelise  suunamuudatuse.  Tasulise reklaami asemel otsustasin, et hakkan üles ehitama ühele konkreetsele valdkonnale keskenduvat nišilehte. Eelis tasulise reklaami ees on see, et koduleht on vara, mis jääb alles (põhimõtteliselt nagu digitaalne kinnisvara. Erinevalt tasulisest reklaamist, kus rahakraani kinni keeramise järel ei jää midagi kätte.

Ärimudel seisneb selles, et kirjutan lehele nišiga seotud otsingusõnedele optimeeritud artikleid. Kui kõik läheb plaanipäraselt, siis hakkavad need artiklid aja jooksul Google ja muude otsingumootorite kaudu suuremal hulgal veebiliiklust saama.  Lehe “rahaks tegemine” käib läbi affiliate linkide vahendamise (inimesed ostavad minu lehe kaudu antud nišiga seotud tooteid) ning reklaami kuvamise kaudu (piisava külastatavuse korral). Rääkisin sellest mudelist ka oma juulikuises postituses.

Kui kaugel nišileht on?

Detsembrist sai leht püsti ning esimese artikli panin üles käesoleva aasta jaanuaris. Sellele eelnes põhjalik valdkonnaga tutvumine, otsingusõnede uurimustöö, oma oskuste arendamine otsingumootorite optimeerimise (SEO) valdkonnas. SEO-ga olin tegelikult ma juba varasemalt kokku puutunud, kuid täiendasin antud juhul oma oskusi suurel määral.

Esimesed seitse artiklit kirjutasin ma valmis ise.  Tegemist on üsna pikkade ja põhjalike kirjatükkidega – eesmärk on mitte lugejaid ainult lehele saada, vaid pakkuda neile ka reaalselt kasulikku ja praktikas kasutatavat informatsiooni.

Mingi hetk kadus mu enda fookus kirjutamiselt natuke ära (SEO haltuura kohalikule ettevõttele ning oma kinnistu müügiks ette valmistamine, nendest lähemalt allpool) ning palkasin endale kirjutajad, et töö edasi läheks. Koostasin põhjaliku artiklite kirjutamise juhendi (mida olen vastavalt kogemustele ja tehtud vigadele ajas täiendanud) ning otsingumärksõnade nimekirja mille kohta artikleid ootan (kirjutajad saavad ise valida teema, mille kohta kirjutada).

Algselt kandsid põhirõhku Eestist pärit kirjutajad, kuid aja edenedes on välismaalased tehtud töö poolest ülekaalu jõudnud. Hetkel kirjutavad minu jaoks 6 erinevat inimest, kellel kõigil on väga erinev kirjutamise kiirus. Tempo on aga hetkel selline, et jõuan parasjagu tehtud tööd parandada/kohendada, panna juurde pildid/videod, affiliate lingid ja lõpuks ka “Publish” nuppu pressida.

Tuleviku perspektiivis palkan ilmselt kellegi, kes ka artiklite toimetamise minu eest ära teeks. Praegu aga on kõik  siiski alles “proof of concept” faasis, kogun ise kogemusi ja veendun, et saab asja üldse toimima. Ma usun lihtsa- ja kindlameelselt, et saan.

Hetkel on lehel üleval 20 artiklit ning 4 artiklit ootab minu poolt toimetamist ja üles panemist. Praegune eesmärk on antud lehe jaoks teha valmis ~50 artiklit ja pärast seda alustan ilmselt kõrval teise lehega (kuid jätkan ka antud lehega). Kuna tegemist on üsna noore veebilehega (esimene postitus jaanuaris) ja Googlel läheb aega enne kui uusi lehti usaldama hakkab,  siis esimesi tõsiseltvõetavaid tulemusi ootan ma käesolevaks suveks.

Ettevõtte tegevus #2 – otsingumootorite optimeerimine kohalike ettevõtete jaoks

Eelnevas lõigus rääkisin, et minu enda kirjutamisel tuli sisse paus. Üheks põhjuseks oli, et tegelesin jaanuaris-veebruaris kohaliku ettevõtte kodulehe optimeerimisega otsingumootorite leitavuse jaoks.

Päris paljude valdkondade ja teenuste puhul on ju tegelikult nii, et esimese asjana lähed Googlesse ja siis vaatad, et kes ja mis hinnaga antud teenust pakub.  Minu väärtuspakkumine antud ettevõttele oli, et suudan nende kodulehte optimeerida selliselt, et kliendid hakkavad poole aasta perspektiivis neid ise erinevate valdkonnaga seotud märksõnade ja teenuste peale üles leidma.

Tagantjärgi natuke uskumatu, et ettevõtte juht minu pakkumisega nõus oli. Küsisin 50 EUR / h ning tema ainuke kokkupuude minuga oli see, et ma olin ka ise nende teenust kasutanud.

Igatahes ma mäletan, et lubasin talle, et ta ei kahetse tehtud otsust ning tegemist on ühe parima investeeringuga, mis ta just teinud on. Praegu, natuke vähem kui 3 kuud pärast muudetud kodulehe ülesse panemist, võin rinna kummi ajada ja öelda, et “tehtud!”

Olen ettevõttele saatnud regulaarseid väljavõtteid, kuidas olemasolevad ja uued alamlehed nende kodulehel performivad ja kõik on algusest peale rühkinud tugevalt ülesmäge. Progressi illustreerimiseks Google Analytics väljavõte antud ettevõtte kodulehte külastavate kasujate arvu kohta – graafiku keskel olev järks jõnks on kuupäev, mil uuendatud koduleht üles sai.

varatasku

Numbrite kõrval oli mul ettevõtte juhiga hiljuti ka telefonikõne, kes “kurtis”, et neil on hullumaja toimumas ning ei jõuta tööd ära teha. Hirmutasin teda seepeale asjaoluga, et üldjuhul saavutavad uued loodud alamlehed oma maksimaalse tulemuse kuni 6 kuu jooksul ning hetkel ennustan üles minevat trendi. Lubas nööri kaela tõmmata. Mul oli hea meel.

Suvila müük

Teine ajakulukas projekt, mis veebruaris-märtis ette võtsin, oli suvila korrastamine müügiks. Olin kinnistut juba peaaegu laokil asjadega läbi maakleri müüki panemas. Vaatasin aga tehtud pilte ja kujutlesin ennast tulevase ostja kingades – no ei tekitanud mitte mingit tahet ise seda osta. Ja miks peaks siis ka kellegil teisel?

Samuti mõtlesin selle peale, et olin ju ka siin blogis lubanud, et hakkan kõvaks kinnisvarainvestoriks tulevikus. Nüüd kui kinnistu on käes, mida on võimalik kerge vaevaga paremaks teha ja müügiväärtust kasvatada, siis tahan minna kergema vastupanu teed.

Arutlus iseendaga viis igatahes selleni, et ütlesin maaklerile ei ja asusin toimetama. Eemaldasin väljas kõik häirivad detailid ja vanakraami. Tegin suvila korralikult seest korda – nühkisin nii põrandaid kui lagesid. Paigutasin üksteise otsa kuhjatud mööbliesemed kõik ilusti suvila peale laiali ja viisin üleliigse träna minema, et pinnad oleks puhtad. Ostsin maha panekuks kaltsuvaibad ning lauadade/kappidele vähesel määral küünlad ja muud aksessuuarid.

Tegin nii ilusad pildid kui oskasin ja lasin need abikaasal ära töödelda. Kinnisvarakuulutuse loomise võtsin enda peale ja püüdsin teksti osas teha mitte tavapärast faktide loetlemist, vaid kasutada storytelling taktikat –  tekitada potentsiaalsel ostjal müüdava objektiga emotsionaalne side. Storytellingust esemete müügi jaoks olin ma varasemalt kuulnud e-bay eksperimendi raames, kus alla 1$ esemetele kirjutati jutt juurde ja müüdi need oluliselt kallimalt maha.

Igatahes, pärast 4 täistööpäeva koristmist ning seejärel täiendavalt kulunud aega suvila näitamiseks huvilistele, on müügitehing lukus – broneerimistasu makstud ja notari juures aeg kirjas. Ja müügihinnaks on sealjuures 7000 EUR võrra suurem hind kui maakler antud suvila müüki tahtis panna.  Maakleri kaudu oleks siia tulnud juurde veel 2000 EUR tema töö eest (mille ta küll oli nõus alandama 1000 EUR peale kui ütlesin, et ma ei liigu temaga edasi).  Fakt on aga see, et oleksin müügi eest saadava summa osas kaotanud vähemalt 8000 EUR…ja see 8000 EUR tuli oluliselt vähem kui 2 töönädala jagu toimetamisega. Päris uskumatu milline rahaline kaal võib väikestel otsustel-tegudel olla.

Netoväärtus

netoväärtus

Netoväärtus kokku 96481 EUR

Netoväärtusele tegi vahepeal liiga aktsiaturu kõikumine, mis nüüd küll käesoleval aastal jälle tagasi üles rühkinud. Arvestama peab ka seda, et olen eelmise aasta oktoobrist toimetanud 800-EUR baassissetulekuga. Ülejäänud laekuvatest lapsepuhkuse rahadest olen kandnud abikaasale, et temal säiliks varasem sissetulek. Märkuseks, et ka mu teine pool paneb raha kõrvale, kuid peab selle tarbeks eraldi arvestust.

Kui eelnevast kirjutisest jäi natuke ülevoolav mulje, siis selleks on ka põhjust – tunnen, et asjad on paremini kui kunagi varem. Naudin veedetud aega oma tütre ja naisega. Olen jätkanud aktiivset eluviis ija trenni tegemist.  Ärkan tööalases kontekstis hommikuti juba pikemat aega kerge õhinaga ning sooviga tegutsema hakata. Ma näen kuidas sihikindlalt ja päev-päevalt seatud eesmärkide poole liikumine toob vaikselt tulemusi ning arvan ja loodan, et ajas üha rohkem nii. Ja kõige selle juures puudub mu elus suurem stress ning mure. Eelnev ei tähenda, et tulevikus midagi valesti / halvemaks ei võiks minna, kuid ma ei mõtle selle peale ning teen endast kõik sõltuva, et asjad veel rohkem ülesmäge liiguksid. Järgmise korrani, mil iganes see tuleb!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 kommentaari “4 Kuud Vaikust – Ons Miskit Toimunud Ka?

  1. Väga tubli! Seda lugedes oleks ise ka vist valmis kellelegi kõrvitsa põlle alla suskama 👉👌
    Aga absull ei saa aru, miks sa peakski ketsid kuulsasse Bulgaaria kuurortlinna viskama: “Mina ise ei ole ketse varnasse visanud…”. Seal saab mingit okeid raha nende eest?

    Meeldib

    • Aitüma Rahakratt! Varnasse ei taha ma enam ei ennast ega ka oma ketse viia – jäi erinevatel põhjustel üsna halb kogemus.

      Aga olen eestikeelse kirjutamisega natuke vist rooste läinud ja antud postituse puhul ka kiirustanud – oli teistkordsel lugemisel kohati väga puine ja kummaline keelekasutus ka mujal . Loodan, et annad andeks 🙂

      Meeldib

Lisa kommentaar