Kodu ost, 150$+/kuus passiivset tulu ja muud toimetamised

Hei-hei! Elan ja toimetan endiselt. Pole pikka aega blogisse midagi kirjutanud ning otsustasin mingigi jätkupidevuse mõttes siiski oma toimetamised ja mõtted kirja panna.  Võib-olla on endal kunagi põnev tagantjärgi progressi vaadata ning samas annab mingit inspiratsiooni ja mõtteid ka kellelegi teist.

Olen endiselt vägagi finantsvabaduse poole püüdlemise lainel! Küll paari aasta tagusega võrreldes muutunud strateegiaga, kuid siiski vähemalt sama suure innuga! Kõigest toimetamistest aga nüüd ka natuke lähemalt.

Uus ilmakodanik

Alustan mitte finantsidega seotud teemadel – olen varsti-varsti saamas teistkordselt isaks ning tüdrukupõnn saab endale seltsiliseks väikese venna.  Kuigi lapse kasvatamisega käib otseloomulikult kaasas ka mõningast stressi ja muresid, siis reaalsuses on olnud puhas rõõm olla aktiivselt oma praeguse pisipõnni kastavamise ja arengu jälgimise juures.  Ootame juba pikisilmi ka uue lapse sündi!

Kõrvalmärkusena siinjuures nii palju, et olen 2018 aasta oktoobrist palgatöölt eemal olnud ja see on andnud võimalust väga paindlikult oma aega seada ning kindlasti oluliselt rohkem perele panustada kui muidu võimalik oleks.  Kuigi vanemahüvitise rahad on praeguseks lõppenud, siis ei ole ma ka nüüd tööle naasmas ning elan ettevõtte alt perioodiliselt tehtavate tööde ning vana rasva pealt.

Kodu ostmine

Osaliselt seotud eelmise punktiga (tegelikult päris suuresti),  kuid soetasime vahepeal ka täiesti oma kodu.  Otsus tuli eelkõige seetõttu, et üürihinnad kahe lapsega elamiseks sobivatele korteritele on üle mõistuse kallid.  Eks eelkõige abikaasa ole alati ka oma kodu soovinud ning järjekordsed üürikorterite vahel sõelumised ei tundunud positiivse väljavaatena (ka mulle).

Igatahes valisime välja piisavalt suure ja hubase kodu, kuhu me kõik neljakesi mõnusalt ära mahuksime (rohkem lapsi plaanis pole). Lõpp-peatus ühesõnaga – plaanime siia jääda pikaajaliselt ning  ei näe vähemalt hetkel põhjust, miks uuesti elukohta peaksime vahetama.

Positiivse kõrvalnähtusena on mul kodus nüüd täiesti oma kontoriruum, kus tööd teha ja oma finantsilisi eesmärke ellu viia.

Laenu võtsin üksinda ning kaks suurpanka kolmest olid nõus peagi vanemahüvitise rahadest ilma jääva pereisa korterilaenu finantseerima (üks pank soovis, et oleksin kuu aega tagasi palgatööl).  Kahe panga konkurentsis õnnestus ka esialgseid laenutingimusi paremaks kaubelda ning sain lõppkokkuvõttes täiesti korraliku diili.

 

Kodulehtede Otsingumootorite Optimeerimine ning Nišilehtede loomine

Nagu juba korra eelnevalt mainitud sai, siis olen perioodiliselt tegelenud erinevate ettevõtete kodulehtede optimeerimisega otsingumootorite jaoks. Lihtsalt öeldes seisneb pakutav teenus järgnevas:

Tavainimesel on mure, millele ta soovib, et keegi teenusepakkuja/ettevõte lahendust pakuks. Mina teen oma parima, et kui inimene selle mure kohta internetist informatsiooni / teenusepakkujat otsib (igaüks otsib natuke erineval viisil),  siis maagiliselt pakuks Google ja teised otsingumootorid esimeste tulemuste seas just antud ettevõtet.  Enda kiituseks võin öelda, et olen selles ka päris edukas olnud,

Teistpidi olen aga mitmeid pakkumisi ka tagasi lükanud. Eelkõige põhjusel, et sellise töö puhul on tegemist endiselt oma aja raha vastu vahetamisega.  Minu nägemus ja eesmärk on ehitada üles midagi jätkusuutlikumat – midagi sellist, mis suudaks tulevikus ilma minu täiendava panuseta ise raha teenida.

Ja sellega jõuamegi minu nišilehtede projekti juurde. Viimati kevadel tehtud postituses rääkisin sellest natuke lähemalt, kuid lühidalt öeldes on tegemist mingile kitsale valdkonnale keskendunud veebilehega, mis püüab lugejaid antud valdkonnaga seotud teemadel aidata ning nende erinevatele küsimustele vastata. Lehtede liiklus tuleb täielikult otsingumootoritest.

Oma esimese lehega tegelesin aktiivsemalt jaanuarist juunini ja natukene veel ka juulis – sealt edasi midagi puutunud pole. Google seisukohalt on mitmed artiklid endiselt veel uued ja pole rankima jõudnud hakata. Praegune progress külastatavuse poolest on aga järgnev:

pageviews

Nende külastajate eest on leht teeninud tulu hetkel järgnevalt (affiliate toodete vahendamine):

Mai – 49.2$
Juuni – 86,6$
Juuli – 176,5$
August – 150,4$
September – 186,6$

Ei öelda ka ilma asjata, et veebilehed on “digitaalne kinnisvara”.  Lisaks jooksvalt laekuvale tulule olen lehe näol üles ehitanud “asseti”, mis on ka ise raha väärt. Üldjuhul müüakse selliseid lehti 20-30x kuusissetuleku kordajaga ja see variant on mul tulevikuks täiesti olemas.

Kuna külastatavusi pole vähemalt hetkel veel makstud reklaami eest arvestatava tulu teenimiseks piisavalt, siis ei  ma ole külge pookinud display ads`e. Võimalik aga et varsti on seda mõistlik siiski teha. Jälgin, mõtlen ja uurin.

Üldises plaanis olen saanud täie kindluse, et selline ärimudel  töötab. Nagu aga uute asjade puhul ikka, olen teinud mitmeid vigu, millest õppida ja tulevikus paremini teha:

  • Lehe valdkond sai valitud selline, mis vähemalt hetkel veel pole massidesse jõudnud
    • Vähe tooteid mida turundada (ning seeläbi affiliate tulu teenida)
    • Ka Paid adside eest arvestatavat tulu teenimiseks peaksid otsinguvolüümid suuremad olema
    • Positiivse külje pealt on tegemist “trending” valdkonnaga, mis annab head väljavaated tulevikuks.
  • Mitmed artiklite teemad said alguse poole liiga kitsad valitud
    • Pole perspektiivi, et nende pealt palju külastatavusi tuleb
    • Kevadel-suvel tehtud artiklite puhul on vastavad korrektuurid tehtud.
  •  Sisu kvaliteet on oluline –  artiklid peavad reaalselt ka inimesi aitama. Alguse poole oli valdkond minu jaoks uus ja kindlasti pole sisu nii hea kui võiks. Uuemad artiklid on oluliselt paremad ja võimalik, et mingi hetk kirjutan/lasen kirjutada ka osasid vanu artikleid ümber.

 

Nišileht #2

Maikuu lõpust sai alustatud kõrvale teise lehe loomisega ja seekord teeme seda ühe sõbrannaga kahe peale.  Valitud valdkond on kindlasti oluliselt suurema otsinguvolüümiga kui minu esimene nišš – see annab head eeldused tulevikus lisaks affiliate toodetele teenida korralikku raha ka just makstud reklaamipinna eest.

Esimene artikkel sai lehele üles juuni keskel ja praeguseks on artikleid juba üle 50 (ning on suurem kui minu esimene sait). Kuigi lehekülg on Googles rankimise mõistes veel ikka väga noor (läheb aega enne kui Google uusi lehekülgi täielikult usaldama hakkab), siis juba on näha väga positiivseid trende ning külastatavus on väga tugevas trendis üles poole.

Hetkel loodud artiklite külastatavuse maksimaalne tase jõuab aga kõigi eelduste kohaselt kätte millalgi uue aasta varakevadel. Jätkame kõrval uue sisu tootmist ning plaanime ka Youtube`i kanali loomist.

Elame-näeme, milline lõpptulemus saab. Olen aga võrdlemisi kindel, et kui ma jätkan lehtedega, tegutsen-katsetan järjepidevalt ja õpin oma vigadest, siis lõplik tulemus saab olema meeldiv 🙂

 

Netoväärtus

netoväärtus

Tõele au andes on sellise graafiku näitamine ka ühtlasi teile valetamine. Seoses kodulaenu võtmisega on minu reaalne netoväärtus nüüd miinuses. Juhõissa, elagu pangaorjus!  Enda tarbeks on  mul excelis otseloomulikult ka laenu jääki arvestatav netoväärtus kenasti kirjas, kuid teile jätkan ma ilustatud pildi näitamist.

Järgmise korrani!

 

7 kommentaari “Kodu ost, 150$+/kuus passiivset tulu ja muud toimetamised

  1. Woohoooo! Sa oled tagasi!!! 😀 Jätka ikka veidi tihedamat postitust. Ikka mitu head blogijat on sind ammu ammu tagasi igatsenud. Aga väga tore on näha, et vaikselt näitad ikka elumärke ja kõik liigub ülespoole! 🙂

    Liked by 1 person

    • Heihei, RahaBot, ja aitäh positiivse vastuvõtu eest! 😀 Olen ka sinu tegemisi ikka “silent stalkerina” edasi jälginud – väga kõrge lennuga oled. Kraaps ja kummardus sulle 🙂

      Postitusi ma ise siiski tõenäoliselt väga tihedalt tegema ei hakka. Samas püüan taustal pingutada selle nimel, et oleks millest järgmistel kordadel rääkida 🙂

      Liked by 1 person

  2. Kas ja kuidas sa nendele nišši lehtedele SEO’d teed?
    Ma olen ise ka mõelnud, et hakkaks selliseid “affiliate” tooteid vahendama ning kasvõi pisut lisaraha teenida.

    Meeldib

    • Hei!

      Lühidat ja konkreetset vastust on siin raske anda. Mina ise sain selliste lehtede tegemise ja rahateenimise võimalusest teada Income School Youtube kanalist (nende õpetused on ka kõige lähemal sellele, mida hetkel teha püüan):
      https://www.youtube.com/channel/UCytOqtKYpACcWMD14UjhSeQ

      Samuti olen jälginud,õppinud ja kombineerinud teadmisi Doug Cunningtoni youtube kanalist ja blogist:
      https://www.youtube.com/channel/UCFnt8WCRc5uHWx82W1LQgtg.

      Mõlemad pakuvad ka “step-by-step hands on” tasulist kursust, kus etteantud sammude järgi loodki oma esimese nišilehe (~60 päevaga). Mina ise pole kursust võtnud, vaid lihtsalt järk-järgult nende tasuta blogi/Youtube materjali läbi töötanud ja selle järgi ise katsetanud ja tegutsenud.

      Veel ressursse SEO ja lehtede loomise osas (googledades leiab blogi/youtube üles), mida olen kasutanud õppimiseks:
      Authority Hacker, Neil Patel, SEMrush, Ahrefs, Reddit “juststart” ja kindlasti mõned veel, mis hetkel meelde ei tule. Kogu vajalik know-how on aga loetletud lehtede peal kindlasti olemas.

      Meeldib

      • Turgatas tagantjärgi, et kuna pead ka ise finantsteemalist blogi, mis sisuliselt on oma olemuselt ka nišileht, siis võibolla sinu kontekstis on hetkel kõige olulisem pidepunkt on: “Milliseid küsimusi ja infot lugejad minu valdkonna kohta otsivad?”.

        Ma uuesti läbi vaatama ei hakanud, aga äkki saad näiteks tulevaste artiklite topicute valikuks ideid antud videost:

        Annad lugejale kasulikku informatsiooni/vastad tema küsimusele ja kuhugi artiklisse paned muuseas sisse ka et “Hei, kui said antud infost kasu ja plaanid liituda, siis siin on minu X ühisrahastusportaali referral link”

        Meeldib

  3. Sa kirjutad, et seoses pangaorjusele on su netoväärtus miinuses, kuid tegelikult see ju nii pole – sa pole siia sisse ehk elukoha väärtust arvestanud?

    Meeldib

    • Fair point, Martin. Tundub, et korrektne oleks netoväärtuse puhul arvestada:
      Kinnisvara turuväärtus miinus laenu jääk (ehk mõtteline osa, mis reaalselt juba välja makstud / minu oma).

      Sellisel puhul jõuab tõesti isegi plusspoolele omadega 🙂

      Meeldib

Lisa kommentaar